Strony

czwartek, 7 sierpnia 2014

Jak się nie ma w głowie...

to się szyje dwa razy ;)
Miało być etui na nawigację. I było, a i owszem. Tyle, że za małe. Nie wyczułam,  ile trzeba było obłożenia dodać ;) Jak to zrobiłam, zostanie już na zawsze tajemnicą. Nawigację przykładałam, zapasy dodawałam, a i tak spie....źle uszyłam. A ponieważ fajnie się pikowało podwójną igłą, to znowu nawigację przyłożyłam zapasy jeszcze większe dodałam i tym razem się udało. Nawigacja się mieści i to z luzem. Zostało jednak to małe coś. A ja bardzo nie lubię nieprzydatnych uszytków. Drażnią mnie bardzo. Pierwsza myśl: w sumie można w to upchnąć fajki i zapalniczkę. Każdy palacz wie, jak wkurzają zaginione zapalniczki czy zapałki. A tu proszę wszystko razem! Genialne! Druga myśl: cholera przecież już nie palę. Trzeci tydzień. Nie, nie z rozsądku. Nie palę, bo mi nie wolno, ale komu wolno ;)
Trzecia myśl: a czego ja mam w torbie dużo, a co jest nieduże? Niestety, nie o kasę tu chodzi, tylko o tabletki przeróżne. Nie, nie odurzające ;) leczące, przynajmniej w teorii. Więc jak już mi się przypomni, że je powinnam je brać, to jest problem jak je znaleźć. Więc zapakowałam wszystkie do tego małego czegoś i problemu nie ma, przynajmniej w kwestii ich odnalezienia ;)

Ścieg zrobiony podwójną igłą, na starym Singerze. Coś co było już dawno, a często reklamowane jako niesamowite odkrycie zakresie dodatkowych funkcji współczesnych maszyn do szycia ;)


10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. :) wyobraź sobie przy pomocy jednej! stopki i kawałka kredy oraz linijki :))
      jak patrzę na oferty niektórych firm sprzedających maszyny, to się zastanawiam jakim cudem dało się szyć kiedyś bez tych tysiąca i jednej stopek :)))

      Usuń
    2. Eduszko, jak zrobić takie pikowanie. Singer szyjący z 1904 roku jest (31 sierpnia wypuszczony z fabryki, nota bene), stopka jest, a co bębenkiem. Jak nawlec tę podwójną igłę? Sorry, że pytania takie podstawowe, ale nie wiem, a chciałabym spróbować.
      Świetne etui. Oba. Pozdrawiam

      Usuń
    3. Owieczko, to szycia podwójna igła potrzebny jest chwytacz rotacyjny taki na płasko leżący w maszynie. Z tego co widziałam w necie, w takim z 1904 roku jest chwytacz rotacyjny. A jak jest rotacyjne, to z szycia igłą podwójną nici :(

      Usuń
  2. Nawet nie wiedziałam, ba, nie śniło mi się, że są takie igły! Ale generalnie rzadko śnię o maszynach do szycia:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. A na co komu nawigacją???? Ja nie używam, bo to strasznie nudna droga, jak wiesz, dokąd;)))) Za to mniejszy uszytek całkiem fajny - ja mam w torebce luzem miliony takich "zeszycików" samoprzylepnych karteczek - byłoby na to jak znalazł;) Trzymaj się z tym niepaleniem, to samo zdrowie - nie palić! A za oszczędzoną kasę dokup sobie kolejną stopkę do maszyny;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) ja tam jednak wolę wiedzieć dokąd jadę i nawet jak wiem, to chora jestem, że muszę jechać :)) ale dla mnie podstawa to porządna mapa i dobry atlas. Muszę wytrzymać nie ma innej możliwości. A swoją drogą to starczy na wiele stopek, bo jedna paczka fajek to jedna stopka przeliczając na koszty :)))

      Usuń
    2. Żartujesz!!! I ludzie palą, a pomyśl, ile mogliby sobie stopek kupić;))))))))

      Usuń
  4. ale fajne! i te suwaki! i te pikowanie! super ;d

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że mnie odwiedziłeś. Miło mi będzie, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...