Strony

niedziela, 23 września 2012

Na emisji głosu to się każdy zna ;)


Przynajmniej bardzo wielu święcie w to wierzy :)))
Ja się nie znam, ja się cały czas uczę o głosie i o mowie. Przezornie zakładam, że tego wcielenia może mi zabraknąć, aby poznać się do końca. 
Ponieważ emisja głosu, oprócz pracy :
- z niepłynnościami mowy ( bardzo powiązane z emisją głosu)
- z dziećmi z rozszczepami ( emisja głosu też się przydaje,poza tym bardzo lubię pracować z tymi dzieciakimi i dorosłymi też)
- afatykami ( lubię i już)
jest tym co lubię najbardziej, uczenie się jest  przyjemnością.
Wyznaję zasadę, że jeżeli już się uczyć, to z dobrych książek.
Wiem, wiem to prehistoryczne podejście. Dzisiaj powszechnym źródłem wiedzy wszelakiej jest Wikipedia i profesor Google.
Natomiast ja, jako miłośniczka archeologicznych rozwiązań edukacyjnych  polecę książkę:

Książka mało znana, a szkoda. Jest naprawdę bardzo dobra.
Szczególnie dla tych, co mają jednak pewne wątpliwości co do posiadanej wiedzy z emisji głosu.
Bardzo dobrze opisano w niej cykl oddechowy i appoggio oddechowe.
Jak słyszę, że trzeba oddychać przeponą, żeby dobrze mówić, to moja przepona mi się skręca, a jak powszechnie nie wiadomo, ruchy przepony są niezależnie naszych chęci i woli!!!
Bardzo dobrze opisany jest proces fonacji, i wiele innych tematów. Jakich,  można się przekonać czytając książkę.
Poza tym, można w niej znaleźć bardzo dobrych ćwiczeń – przetestowanych najpierw na mnie, później na moich klientach. Dla początkujących dołączona świetna pomoc - płyta CD z ćwiczeniami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cieszę się, że mnie odwiedziłeś. Miło mi będzie, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...